Marktplaats prijzen

Ideeën over hoe we iets kunnen verbeteren kan je hier kwijt.
Nederland

Marktplaats prijzen

Berichtdoor Nederland » do 29. sep 2016, 11:17

Wat ik me afvroeg is omdat er in mijn opinie vaak misstanden ontstaan op de markt aangezien veel lieden vaak ver boven de standaard-boerderijprijs verkopen, er misschien een mogelijkheid zou kunnen bestaan om een functie in te voeren die het net als op MFF het wat leuker en gemakkelijker maakt om te winkelen op die markt.

Hierin zie ik 2 opties (ook evt. gezamelijk):
1. Er wordt een prijslimiet gesteld (nooit boven de boerderijprijs). Behalve voor coins natuurlijk, die vrij mogen blijven...
2. 'Redelijke' prijzen worden in het groen weergegeven, dezelfde prijs als de boerderijprijs en prijzen erboven in het rood.

Ik heb hier twee argumenten voor.
Ten eerste maken deze wantoestanden de markt alleen maar onoverzichtelijk, aangezien lieden overprijsde artikelen plaatsen die of toch nooit verkocht worden of alleen door pech of door beginnelingen.
Ten tweede, het lijkt alsof er heel veel op de markt staat, wat in werkelijkheid niet zo is.
Dit is in essentie een vorm van misleiding.

Nu moet een goed mens om niet misleid te worden continu de prijzen vergelijken op de boerderij, of de betreffende handelaar wel onder de boerderijprijs zit, en dus eerlijk handelt. Dit is in mijn opinie alleen maar irritant.

In het echte leven zijn er ook regels voor handelen. Waarom in molehill niet?