Economische crisis

Besprekingen van producten en prijzen.
Thasos

Re: Economische crisis

Berichtdoor Thasos » za 27. okt 2012, 15:12

Q0 producten zijn idd een stuk meer waard, dan Q1> producten.....
Daarom koop ik ook meestal Q1> producten in, voor een lagere prijs, en breek dan gelijk nadat ik de productie heb aangezet de productie weer af, en dan heb ik Q0 producten.

Maar op de 'gewone' markt, is de vraag naar Q0 goederen ook veel groter!
Dus waarom zou je dan nog Q1> goederen maken?
alleen voor de competitie, voor de DDG, of voor spelers die er speciaal om vragen

Verwoert

Berichtdoor Verwoert » za 27. okt 2012, 16:07

Ik verkoop liever q1+ producten in mijn markten hoor.
Dus je kan beter q1+ goederen maken voor je markten.
En bij sommige producten heb je prijsformules zodat je hoge q toch wat oplevert.

werthood

Berichtdoor werthood » za 27. okt 2012, 17:58

luisterd allen :D

het zit zo. sinds dan mensen aanzien verzamelen zijn Q0 meer waard dan de lagere kwaliteits goederen. [ dan praat je ongeveer tot een Q10, soms nog veel hoger of lager verschillend per product ] dit omdat je een bepaald aantal moet leveren, als je al die aantallen in verschillende kwaliteiten moet inkopen kost moeite, neemt veel ruimte in en is niet makkelijk te vinden in de hoeveelheid die je zoekt. vandaar de Q0. want dat is makkelijker omdat men ook een voorraad op kan bouwen om snel te kunnen leveren zonder iedere keer te kopen voor elke aparte levering.

met andere woorden, mensen zijn liever lui dan moe. zo zitten we allen in elkander, neem nou een voorbeeld, stel op een weg staat iets in de weg [dus de weg staat zelf niet in de weg, maar iets anders :lol: :lol: :lol: ] , iets wat makkelijk aan de kant te zetten is, dan rijden de mensen liever een eindje om dan dat ze uitstappen om het aan de kant te zetten. want dat is makkelijker, kost geen moeite

ik zou zeggen zie de verschillen, ze zijn blauw :D

mvg.

werthood
Laatst gewijzigd door werthood op zo 30. dec 2012, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

dehouthakker

Berichtdoor dehouthakker » do 1. nov 2012, 09:32

Zonder die blauwe markering had ik niet eens jouw stukje gelezen! ;)

apix

Berichtdoor apix » do 15. aug 2013, 19:47

ik heb, met vele langere spelers , ook wel de indruk dat heel kapi-regnum aan populariteit verliest, waar vroeger de markt floreerde en het oude forum dagelijks belaagd werd met gigantisch veel veilingen is het nu voornamelijk handelen onder de oppervlakte.
dus handelen zonder publiekelijk te laten weten. zou dit weer wat meer gebeuren zou het ook wat harder lopen lijkt me, omdat de concurrentie dan weer groter word.

werthood

Berichtdoor werthood » do 15. aug 2013, 20:01

zekers, kapi was vroeger ook veel levendiger. het forum werd druk bezocht, er is zelfs een kapi chat geweest maar die liep maar even goed, dat was gauw afgelopen. ja ik kan me die tijden nog wel herinneren , handel in overvloed. veel gezellige gespreken en spelletjes in de herberg. in de waag werd veel geschreven en de kapi krant was een groot succes met toen nog ome kilo's beursbabbels die ik altijd met veel plezier las.

apix

Berichtdoor apix » vr 16. aug 2013, 07:18

inderdaad, ome kilo, met zn gezonken woonboot... speelt ome kilo nog ?
en die herberg spelletjes, mods irriteren door de langste keten van cijfers te maken haha.
spam spam spam.

Hoogerdijk

Berichtdoor Hoogerdijk » wo 25. jan 2017, 19:53

@Verwoert Mocht je nog spelen ik koop alle producten ben nog klein maar dat verander vrij snel.
Zowel 0Q als hoger mocht je nog interesse hebben geef maar een gil ;)