Stijgen in level

Hier worden alle oude posts van My Free Zoo in geplaatst.

Moderators: sokje, MFZ Crew

Stijgen in level

Berichtdoor M-82 » ma 9. apr 2012, 14:30

Even een vraagje, omdat ik misschien iets over het hoofd zie.

Ik ben nu level 29 en heb volgens mij goed door hoe het spel werkt. Je stijgt in level, krijgt duurdere dieren, gebouwen en versiersels tot je beschikking. Die hebben een hogere populariteit en als je die dus plaatst, komen er meer bezoekers, meer inkomsten, en ga zo maar door.

Maar ik loop nu tegen het feit aan dat het stijgen in level veel harder gaat dan de inkomsten. Het duurt dus heel lang voordat ik die nieuwe dingen kan kopen. Met dieren zijn er nog een stuk of 8 soorten die ik nog kan kopen. Wat is voor mij nog nog het nut van het keihard werken om in level te stijgen, behalve dat dat een paar 1000 zD oplevert?

Met andere woorden: ik ben mijn interesse aan het verliezen. Ik log nu nog maar twee keer per dag in, help met tegenzin mijn vrienden en laad de voerbakken e.d. niet eens meer op voor extra ervaringspunten. Die ervaringspunten heb ik namelijk helemaal niet nodig: ik stijg in level en krijg er dingen bij die ik toch nooit meer gekocht krijg. Ik heb alleen geld nodig en dat krijg ik ook als ik nog maar kort twee keer per dag inlog.

Ik heb genoeg kraampjes staan, maar die leveren bijna niks op. Ik kan er voor kiezen om mijn dierentuin te vergroten voor heel veel geld. Maar dan creeer ik meer plaats voor dieren die ik niet kan kopen en kraampjes die niets opleveren.

Ter zijde: ik zeg dus niet dat ik alles maar meteen wil kunnen kopen. Ik houd wel van een uitdaging. Dus kom niet aan met dingen als "je moet dit spel lang spelen, en geduld hebben, etc" .... want dat snap ik echt allemaal wel.
M-82

Re: Stijgen in level

Berichtdoor MGM » ma 9. apr 2012, 14:47

Hoi hoi,

Ik denk dat ze hiervoor het ruilsysteem in het spel hebben gebracht, zodat je alles ook bij elkaar kan krijgen via kaarten verzamelen/ ruilen. Echter is het grote knelpunt in deze het ruilsysteem zelf. Het oorspronkelijke idee is leuk, alleen is de uitvoering minder. Ik ga er wel vanuit dat ze nog continue bezig zijn met het verbeteren van dit systeem, maar tot die tijd moet ik je inderdaad gelijk geven.

Verder kan je wel nog een aantal ZD verdienen door het afronden van successen. Daarvoor is echter wel fanatiek klikken nodig, waardoor je weer in level stijgt etc.

Met vriendelijke groet,

MGM
Bij vlagen ben ik geniaal…
Helaas is het hier altijd windstil...
MGM

Berichtdoor M-82 » ma 9. apr 2012, 16:33

Het geld dat je verdient door successen te halen (goud, rond de 10.000 zD) weegt niet op tegen wat je er voor kont kopen als je rond de level 30 bent. Je verdient meer EP met al dit klikken dan geld. En die EP verdien je toch al wel genoeg. Ik heb net de gouden beloning voor het verzorgen van 10.000 dieren binnen (10.000 zD) en het nieuwe dier dat ik kan kopen kost 125.000 (wrattenzwijn). En dan heb ik de dieren die daarvoor zitten (beer - komodovaraan - miereneter - pinguin - gordeldier - nijlpaard) niet eens. Laten we de kosten voor verblijven nog maar even buiten beschouwing. Deze "achterstand" loop je nooit meer in, ook niet met een paar ruilkaartjes.

Het ruilsysteem ... tja. Ik heb wel eens geprobeerd iets te ruilen, maar het werkt niet goed. Iedereen is op zoek naar de kaarten van de dieren die veel diamanten kosten. Wat er dus gebeurt is dat men je waardeloze delen van ijscokramen o.i.d probeert aan te smeren, en daar een duur dier zoals een orang oetan of een olifant voor terug willen hebben.

Upjers wil natuurlijk betalende klanten en zo veel mogelijk verdienen, maar dit bevordert het spel niet. Ik heb nu diamanten gekocht, maar dit is wel mijn laatste keer geweest. Ik geef ze namelijk niet meer uit. Ze inwisselen via het systeem is zwaar waardeloos en levert niks op. En ze uitgeven om voerderbakken te vullen doe ik ook niet, want dat levert alleen maar EP op.
M-82

Berichtdoor Sewerrat » di 10. apr 2012, 19:16

Hoeveel bezoekers/kraampjes heb je?

Ik haal ongeveer 10k ZD per dag binnen. Aangezien jij 10 lvls hoger bent zou je dan toch een Nijlpaard in drie dagen moeten kunnen sparen?
Sewerrat

Berichtdoor M-82 » di 10. apr 2012, 20:49

Ik heb kraampjes genoeg staan. De discussie is ook niet hoeveel van welke kraampjes je moet wegzetten om in een bepaalde tijd een dier vrijgekocht te hebben.

Het gaat er om dat ik graag wil weten wat het nut van stijgen in level is, nu duidelijk is dat je toch altijd achter loopt op je level qua aankopen.
M-82

Berichtdoor Sewerrat » wo 11. apr 2012, 07:47

Dat is er denk ik niet, behalve dat ik verwacht dat het voor de hogere levels weer de andere kant op door slaat.
Sewerrat

Berichtdoor jurjen77 » wo 11. apr 2012, 08:54

Ik herken het probleem,

Ik ben nu level 9,
Heb dus de bizon vrij gespeeld,
Maar heb nog niet de schildpad ,,,
Dus mijn vraag is hoe verdien je echt veel geld,
My Free Zoo: Jurjen77
Level: 12
Free Aqua Zoo: Jurjen77
Level: 7
jurjen77

Berichtdoor Daazjuh » wo 11. apr 2012, 09:01

maar hoe verder je bent hoe langer het duurt eer je een nieuw level bent.
tot level 30 gaat het idd vrij snel maar ik moet nu al 500.000 punten hebben voor een nieuw level en dat duurt aardig lang en dat wordt met ieder level veel meer nu.
Daazjuh

Berichtdoor M-82 » wo 11. apr 2012, 16:37

Dat je meer punten nodig hebt om in een hoger level te stijgen, is hierin al ingecalculeerd. De nieuwe verblijven, dieren, en docoraties die je vrijwspeelt worden ook allemaal duurder (bomen van 40.000 zD en dat soort grapjes).

Maar goed, ik heb mijn antwoord denk ik. Het zo fanatiek mogelijk in level stijgen heeft dus geen nut.
M-82

Keer terug naar My Free Zoo archief