wildgebraad

Besprekingen van producten en prijzen.
werthood

wildgebraad

Berichtdoor werthood » wo 24. aug 2011, 16:59

SC Heerenveen

Geplaatst: Vr 07 Nov 2008, 8:16 Onderwerp: Wildgebraad
Ik zag nog nergens een discussie over Wildgebraad. In feite is het een heel eenvoudig product. Ook wordt het al redelijk vaak geproduceert. De huidge statistiek:

Citaat:
Wildgebraad 174.985 410,89 ¢τ 13,37

Boerendorp

Laatst aangepast door SC Heerenveen op Za 06 Dec 2008, 7:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Za 08 Nov 2008, 0:10 Onderwerp:
Momenteel produceer ik ook wat wildgebraad, maar heb gemerkt dat er toch meer mogelijkheden liggen in andere producten. De max stat prijs is namelijk niet echt heel hoog..

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Za 08 Nov 2008, 13:34 Onderwerp:
In `De Bankzitter` wordt momenteel ook een beetje geexperimenteerd met de slagerijproducten. Wildgebraad is een van de mogelijke opties voor toekomstige producties. Gezien de productielijnen liggen geroosterde ganzen echter iets meer in de lijn.

Wat is de statsmax voor wildgebraad eigenlijk? En wellicht kan deze, net als met mede, ruim overschreden worden op de locale markten.

Uw kiloknallert

Trademasters

Geplaatst: Za 08 Nov 2008, 16:29 Onderwerp:
Hij kan wel ruim overschreden worden in de locale markten, maar veel schiet je er niet mee op. Dit overigens voor alle producten.
Van de slagerij-producten is volgens mij Pekelvlees de beste optie, mits je alles goed kan kopen/produceren

SC Heerenveen

Geplaatst: Ma 10 Nov 2008, 18:55 Onderwerp:
Zoals beloofd:

Citaat:
Deze week zal ik schrijven over: Wildgebraad.
Ik kwam zelf op het idee, binenenkort Wildgebraad te gaan maken en ging op het forum kijken of er al veel over gepraat werd. Maar er bleek nog helemaal niks over gezegd geweest te zijn.
Het is dus hoogtijd om dit mooie product eens beter te bekijken!

Productie:

Voor de productie van Wildgebraad is nodig:
A. 0,5 Kruiden: Deze zijn makkelijk op de markt of per contract te koop voor ongeveer 30 [cT] + 2 [cT] per Q. Wat je ook kan doen is ze heel gemakkelijk zelf maken in een Boerderij. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is 5 emmers Water en een beetje geld.

B. 0,2 Wild: Je kan ze kopen per contract of op de marktplaats. Maar pas wel op, de huidige prijs ligt al op 300 [cT] voor Q0. Dit komt vooral door de stijging van de Knollenprijs. Waarschijnlijk gaat die nog meer stijgen, waardoor je Wild ook weer duurder word.

Het is dus handig om zelf Wild te gaan maken. Omdat de Knollenprijs dus hoog is, kan je die het beste ook zelf maken. Wild kan je produceren in een veeboerderij. Je hebt daarvoor 30 Water nodig en 50 Knollen. De Knollen kan je zelf maken in je Boerderij voor slechts 1 emmer Water. Let wel op, voor 1 Wild heb je 50 Knollen nodig, voor 1 Wildgebraad dus 0,2 * 50 = 10 Knollen. Gelukkig ligt de productiesnelheid van Knollen zeer hoog.

Productieschema:

Voor de productie van 1 Wildgebraad is nodig:

0,5 Kruiden (Maken)
0,2 Wild (Maken)
10 Knollen (Maken)
12,5 Water (Kopen)

Onderzoeken:

Je kan de Q van je Wildgebraad makkelijk verhogen door dat te onderzoeken. Maar je kan natuurlijk ook de producten die je voor Wildgebraad nodig hebt onderzoeken. Achter de onderzoeken die je kan gebruiken staat hoever je iets moet onderzoeken om precies 1 kwaliteit beter Wildgebraad te maken:

Wildgebraad: (3 Q's)
Wild: (9 Q's)
Kruiden: (6 Q's)
Knollen: (18 Q's)

Het is dus logisch dat je in het onderzoeken van Wildgebraad het meest energie stopt en vervolgens in Kruiden, Wild en Knollen.

Gebouwen:

Voor de productie en verkoop van 2100 Wildgebraad is nodig:
5 Slachterij 20 m2 (Wildgebraad)
2 Veeboerderijen 20 m2 (Wild)
2 Boerderijen 20 m2 (Kruiden)
6 Boerderijen 20 m2 (Knollen) (dit kan alleen als je de kleine overcapaciteit van je Kruidenproductie gebruikt voor Knollen)
5 Levensmiddelenmarkten 20 m2 (verkoop)

PS: Ik heb gekozen voor 5 Slachterijen, omdat je anders veels te veel restproducten hebt.

Verkoop:

Wildgebraad is een makkelijke verhouding te verkopen. Zou kan al met een verhouding 1:1 veel winst maken. Doe je echter de verhouding 2:3, dan maak je waarschijnlijk meer winst en help je de statsprijs omhoog (waardoor je weer extra winst maakt). Hieronder enkele voorbeelden.

Q0, 1:1 = 237 [cT]
Q5, 1:1 = 277 [cT]
Q10, 1:1 = 317 [cT]

Q0, 2:3 = 270 [cT]
Q5, 2:3 = 320 [cT]
Q10, 2:3 = 360 [cT]

Winst?

Aan Wildgebraad kan je een forse duit (of in dit geval een daalder) verdienen. Wel heb je een redelijk aantal gebouwen nodig wil je de producties goed op elkaar af laten stemmen. De kosten voor het maken van 1 Wildgebraad zijn:

1 Wildgebraad = 1 * 30 = 30 [cT]
0,2 Wild = 0,2 * 25 = 12,5 [cT]
0,5 Kruiden = 0,5 * 0,3 = 0,15 [cT]
10 Knollen = 10 * 0,1 = 1 [cT]
12,5 Water = 12,5 * 0,24 = 3 [cT]

Totaal = 46,65 [cT]
Verkoopsprijs (uitgaande van 1:1, Q5) = 277 [cT]
Winst = 230,35 [cT]

Productie van 2100 Wildgebraad maakt een winst van 2100 * 230,35 = 483.735 [cT]. Dit delen door het aantal gebouwen maakt een winst van 483.735 / 20 = 24.186,75 cT.

Dat zelfde sommetje met 2:3, Q10 = 29.246 [cT]. Dit is 5.000 [cT[ meer. Bovendien kan je door het verhogen van de statsprijs je producten steeds duurder verkopen.

Hieronder houd ik een lijstje bij met de (afgeronde) winst per gebouw 20 m2:

Wildgebraad = 29.000 [cT]
Haakbussen = 12.000 [cT]
Dons Beddengoed = 7.000 [cT]

Heb je vragen, suggesties of opmerkingen? Stuur gerust een postduifje naar Boerendorp!

Met vriendelijke groeten,
de Baron uit boerendorp

Boerendorp
Terug naar boven

wim

Geplaatst: Di 11 Nov 2008, 9:25 Onderwerp:
ikzelf maak mijn wildgebraad Q13 aan 48ct
en verkoop het op eigen markt aan 500 en soms meer, als de productie niet kan volgen
ik produceer wel alle grondstoffen zelf, anders is de winstmarge kleiner
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Di 11 Nov 2008, 9:43 Onderwerp:
Ook ik produceer, voorlopig, nog Wildgebraad. Q7 aan 470. Meer markten doen degelijk wel iets goeds voor de statsprijs .
Ik produceer en verkoop momenteel 16k per dag. (maar dat gaat dalen binnenkort aangezien ik ga overstappen.) Veel succes nog mt Wildgebraad

dehouthakker

Geplaatst: Di 11 Nov 2008, 12:18 Onderwerp: Re: Wildgebraad
SC Heerenveen schreef:
Ik zag nog nergens een discussie over Wildgebraad. In feite is het een heel eenvoudig product. Ook wordt het al redelijk vaak geproduceert. De huidge statistiek:

Citaat:
Wildgebraad 174.985 410,89 ¢τ 13,37

Zelf wil ik proberen 160.000 Wildgebraad te gaan produceren maar dat wordt nog wel lastig . Ik heb er in de toekomende krant ook een artikel over ingestuurd.

Dat is wel erg veel. Tegen de 50% van het totaal aan. Veel succes.
Stenen en Hout 23 per stuk
Werktuigen Q0 11,50 per stuk
Ook koop ik aanzien en coins!
Terug naar boven

wim

Geplaatst: Di 11 Nov 2008, 16:51 Onderwerp:
ik verkoop er dagelijks minstens 75000
niks moeilijk aan
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Zo 16 Nov 2008, 12:59 Onderwerp:
Wildgebraad gaat langzaam aan richting de top. Daardoor heb ik besloten om nog maar in deze branche te blijven.
Momenteel verkoop ik zo´n 25k per dag q9 aan 490. Dit is al een flink stuk van het totaal, ook ben ik nog steeds aan het uitbreiden dus het aandeel wat ik heb hoop ik nog flink op te schroeven.
Misschien hier een lijstje maken wie er allemaal verkoopt en hoeveel?

-Trading Centre; ±25k per dag.

wim

Geplaatst: Zo 16 Nov 2008, 16:29 Onderwerp:
meetkerke verkoopt 70000 aan 550/st
Terug naar boven

wim

Geplaatst: Di 18 Nov 2008, 15:13 Onderwerp:
vanaf gisteren 100000 aan 580
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Di 18 Nov 2008, 15:18 Onderwerp:
Ook ik ben omhoog gegaan met mijn producten, helaas kan een prijsstijging in mijn markten nog niet gerealiseerd worden, maar er worden nu 30k, en vanaf morgen 35k stuks verkocht per dag. Dit aantal groeit nog steeds met een lekker tempo .

Zoals we allemaal weten, hoe hoger de kwaliteit hoe hoger de verkoopprijs. In mijn stad word er dus ook volop onderzoek gedaan naar dit pracht product en naar zijn onderdelen daarvan, voorlopig zorgt dit voor q9, maar vrijdag gaat de kwaliteit weer één omhoog en dan kunnen we die week daarop nog een kwaliteitspunt omhoog gaan. Ik hoop dat ik tegen die tijd ±50k Wildgebraad verkoop per dag, wat toch een behoorlijk percentage van het totaal is, op naar het prijsplafond!

Trademasters

Geplaatst: Do 20 Nov 2008, 20:26 Onderwerp:
En ondertussen stijgt de prijs op z'n gemakjes door naar het plafond. Vanaf morgen komt mijn productie een K hoger te liggen, en vanaf zaterdag ligt dat dus in de verkoop, weeral een pak of 15 hoger op de verkoopprijs. Ook blijft mijn marktaandeel gestaag hoger te liggen, ik ga al naar de 40k Wildgebraad toe .
Hoppa, nog eventjes en we zijn er, laten we er een goede laatste beuk aangeven en de prijs lekker hoog houden

Trademasters

Geplaatst: Wo 26 Nov 2008, 19:41 Onderwerp:
Helaas hebben de acties nog niet bijster veel zin gehad.
Met een totaal aanbod van 243.102, heb ik iets meer dan 20% van de markt in handen, tegen een constructieve prijs van 450 hoop ik met veel aandeel een langzame maar zekere duw te geven in de goede richting. De prijs gaat wel iets omhoog, maar soms zitten er ook kleine tegenslagjes, waaronder de toch wel grote q verandering en de kleine prijsdaling. Vanaf morgen kan ik weer een q hoger leveren en de dag erna gaan er weer 4 markten mee doen, hiermee hoop ik de prijs hoger te kunnen leggen zonder dat mijn marktaandeel stijgt, en hierbij een grotere stijging in de statistieken te bewerk stelligen.
Met een grotere honger naar een hogere statistieken prijs, hoop ik dat we nu met z'n allen de prijs weer verder kunnen verhogen!
Met altijd vriendelijke groet,
tm

wim

Geplaatst: Wo 26 Nov 2008, 23:31 Onderwerp:
ik verkoop er nu 100k Q16/17 tegen 550/st
meer kan ik niet doen om de prijs omhoog te krijgen
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Vr 09 Jan 2009, 20:55 Onderwerp:
Na een tijd land niks meer te hebben laten hore is hier dan weer een stuk over Wildgebraad .
Op moment van schrijven is de statprijs 487,80 en de statkwaliteit 13,5. En dit met een aangeboden hoeveelheid over de 500k! (568.041 om precies te zijn)
Dit vind ik een feestje waard, toen we met z'n allen begonnen om de prijs omhoog te duwen, was de prijs beduidend lager en de kwaliteit bijna bedroevend. Nu hebben we de prijs omhoog te duwen, en is er geen echte drop-back geweest, zelfs niet met het aanbod wat omhoog schiet.

Ik ben er trots op om te mogen zeggen dat ik heb meegewerkt aan de prijsopdrijving, met een flink aantal productiebedrijven over een nog groter aantal markten is de prijs is mijn markten mettertijd goed verbeterd .

Maar het kan natuurlijk altijd beter! De prijs kan nog hoger, de kwaliteit kan nog hoger én het aanbod kan nog hoger, maar vergeet niet om de markten ook te vergroten als je je aanbod vergroot!

Tijdens de vorige posten schreven we over een lijstje van wie hoeveel aanbied, misschien dat we daarbij nieuw leven in kunnen blazen om te kijken hoeveel aanbod we hebben?
Dan zal ik er zelf maar mee beginnen;
Stad; Trading Centre
Kan aanbieden; 268800, met Q; 15
Tegen een prijs; 535
Momenteel bied ik niks aan omdat ik in een grote verbouwing zit, maar daarna hoop ik om en nabij de 300k te zitten met de verkoop. (Zo rond de 50% dus )

Trademasters

Geplaatst: Di 13 Jan 2009, 8:24 Onderwerp:
Heren en Dames,

Als ik mij niet vergis hebben we het prijsplafond gehaald, en vast weten te houden Complimenten!
Zoals iedereen weet kan er natuurlijk nog boven de statprijs verkocht worden, maar laten we zorgen dat de prijs niet meer daald!

wim

Geplaatst: Wo 14 Jan 2009, 11:22 Onderwerp:
ik verkoop een kwart van het totaal aan 160 ct boven de stat
er wordt nogal redelijk wat onder de statprijs verkocht om de prijs zo laag te krijgen
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Wo 14 Jan 2009, 16:32 Onderwerp:
487,80 is de maximale prijs in de statistieken, hoger gaat het niet
Dus je zorgt ervoor dat de statprijs op de max blijft, in plaats van gaat dalen, want hoger komt hij niet meer

Trademasters

Geplaatst: Zo 18 Jan 2009, 13:31 Onderwerp:
Kom op mensen, nu we eenmaal een tijdje de max. statprijs vol gehouden hebben, moeten we hem erop kunnen blijven houden! Hij is nu weer gedaald, helaas. De helft van mijn productie ligt ook in de uitbreiding, dus mijn aandeel is een stuk minder geworden, maar jullie kunnen het ook! We gaan er dus weer voor!

Trademasters

Geplaatst: Di 20 Jan 2009, 8:13 Onderwerp:
En alweer, na 1 dag plafondprijs te hebben gehad is hij nu weer verder gedaald als eerst.. we moeten ´t plafondprijsje toch wel ff vast kunnen houden of niet?

Trademasters

Geplaatst: Vr 23 Jan 2009, 15:02 Onderwerp:
Beste geïntresseerden,

Dit begint er alweer goed uit te zien, we hebben de maximale statistieken prijs vast weten te houden over een paar dagen, en hopelijk volgen er nog vele.
Wildgebraad is een van, of misschien wel de, betere producten. Er valt hier namelijk flink geld op te verdienen, als je zelf je kruiden en wild produceert kost een stuk wildgebraad van q17 net iets meer als 55cT. Dit betekent, dat als je flinke markten heb, dat er een winst valt te behalen van over de 500cT per stuk! En een 2500m² slachterij produceert, op rang Baron, al 666,67 wildgebraad per uur --> 16k per dag. Met een winst van 500cT is dat al 8miljoen van maar één slachterij! Natuurlijk kan het verstandig zijn om producten in te kopen om zo meer slachterijen/markten er voor in de plaats te zetten waardoor je er meer kan maken en op een groter volume kan verkopen.
Het devies voor deze hoogtij dagen is vooral de prijs niet te laten dalen, om zo in de toekomst ook nog maximaal ervan te kunnen genieten. Dus verkoop niet langer uw wildgebraad voor een te lage prijs, zorg dat u krijgt wat u verdient voor uw portie wildgebraad!

Groeten uit de stad,
Trading Centre

Trademasters

Geplaatst: Vr 06 Feb 2009, 21:09 Onderwerp:
Na 2 weken lang niks te laten horen, hier maar weer een berichtje van de Wildbraders.
Het prijsplafond wordt nog steeds gehandhaafd, de kwaliteit word ook langzaamaan steeds hoger. Het aanbod neemt, naarmate de rangen omhoog gaan, af. Dit dankzij de productievermindering bij elke rang, dit komt alweer ten goede aan handhaving van het prijs plafond van dit pracht product.
Op naar de volgende 2 weken achteraan prijsplafond!

Trademasters

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 9:08 Onderwerp:
Asjemenou, we zitten sinds een week of 3 weer onder de plafondprijs !
Ik verwacht we dat we nu met z'n allen de schouders eronder zetten en de prijs weer halen in de statistieken, want nu weer een daling zou ik niet echt prettig vinden, jullie wel?

Malinwa25

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 10:25 Onderwerp:
Ik wel ... neen laten we eerlijk zijn... de prijs dient drastisch te verhogen...

Terug naar boven

wim

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 11:02 Onderwerp:
ik ben ff aan het uitbouwen, maar dan verkoop ik 100K aan 700/st
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Wo 18 Feb 2009, 16:06 Onderwerp:
Malinwa25 schreef:
Ik wel ... neen laten we eerlijk zijn... de prijs dient drastisch te verhogen...

Nouja drastisch, hij is maar 3cT onder het plafond dat is niet zo moeilijk, maar het zuo gewoon fijn zijn dat het de plafond weer haalt. Aangezien 2 grote verkopers, wim en ik, aan het uitbouwen zijn is het moeilijker, maar wel te doen! Kom op mensen!

Trademasters

Geplaatst: Ma 23 Feb 2009, 12:15 Onderwerp:
Zo, gelukkig was het maar een eenmalige daling .
wim, jij bent alweer aan het produceren denk ik? Anders hebben we er alweer een grote verkoper bijgekregen, het aanbod is in één dag hoger geworden met 100k als ik mij niet vergis...

In de loop van de week zal mijn aandeel ook weer ietsjes stijgen, het moment is nu om weeral het prijsplafond vast te houden voor geruimere tijd om telkens gewoon maximaal resultaat te behalen.

De Kwaak

Geplaatst: Ma 23 Feb 2009, 15:57 Onderwerp:
En dat ben ik geweest. M'n prijs is 565... Ik verkoop per 48 uur.
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Ma 02 Mrt 2009, 13:44 Onderwerp:
Potverdikkie jongens en meisjes!

Het is te hopen dat we hier te maken hebben met een grapjurk die het nodig vindt om ons scherp te houden maar dalingen zoals die van vandaag zijn zeker niet grappig! Een daling van ¢t6,17 is weliswaar gering maar toch verre van positief.

De productiesnelheid van wildgebraad ligt redelijk hoog. Het is dus met een slagerij van middelmatig formaat al snel mogelijk om een leuk aantal stukken wild te braden. De kwantitatieve daling duidt dan ook op uitbreidingen aan het productieproces van een invloedrijkere slager.

Bij een daling van aanbod wordt een markt altijd transparanter. Ineens zien we voor welke prijzen er wordt aangeboden als een grotere stad zich ineens tijdelijk terugtrekt van de markt. Het is een draai om de oren van al die aanbieders die meeliften op de successen van een stad zonder zelf een constructieve bijdrage te leveren. En dat is precies wat we hier zien.

Ook slagerijen die verkopen op locale levensmiddelenmarkten van 20m2 behoren de prijs van ¢t487,70 als minimum te hanteren. Zo helpen zij zichzelf en hun collega's. Daarnaast helpen uitbreidingen en pamfletten de verkoopsnelheid en de prijs constructief te beinvloeden en kan de vraagprijs op de locale markten aanzienlijk naar boven worden bijgesteld.

Het dringende advies aan al die slagers die nu nog onder de prijs van ¢t487,80 verkopen is dan ook om per direct te stoppen met de verkoop en de locale levensmiddelenmarkten uit te breiden. Ook 40m2 kan al helpen. U zult daarna direct het resultaat merken en het verlies van omzet tijdens de periode van uitbreiding in de daarop volgende dagen ruimschoots compenseren.

Een altijd vriendelijke groet vanuit "De Bankzitter,"

Uw kiloknallert

Trademasters

Geplaatst: Ma 02 Mrt 2009, 18:44 Onderwerp:
Geheel mee eens, Bankzitter.
De prijs kan gemakkelijk hoger, maar het zou dan wel fijn zijn dat als 1/2 mensen even weg gaan, dat andere dit opvangen.. helaas is dit nog niet het geval waardoor er een lichte daling waarneembaar is.
Binnen aanzienlijke tijd zal ik weer proberen om samen met jullie de plafondprijs voor een geruimere tijd vol te houden. Want de wanprestatie die we nu leveren, zo mag het toch wel genoemd worden, is ronduit schandalig. Je moet niet altijd zelf mee profiteren van anderen, je moet zelf ook voorop in de strijd gaan! Kom op mannen en vrouwen, morgen willen we die 487,8 weer begroeten!

cheetha

Geplaatst: Ma 02 Mrt 2009, 19:08 Onderwerp:
meestal zet ik een grote hoeveelheid op 1 of 2 markten voor meerdere dagen aan. heb ze nu even geleegd. dus van mij doen er voor de statistieken van morgen weer ruim 100k mee alle beetjes helpen.
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Ma 02 Mrt 2009, 19:49 Onderwerp:
Mooi, ik neem aan dat het voor een prijs van boven de 487,80 is? Alhoewel ik aanneem dat u, als ervaren speler, het belang weet bij een hogere statistiekenprijs.
Namelijk een betere prijs voor iedereen!
Bij het einde van de week zijn mijn uitbreidingen van de markten ook klaar en komt er van mij kant weer een klap op, om de statistiekenprijs te verhogen, mits hij dan nog niet op de plafondprijs zit natuurlijk

cheetha

Geplaatst: Ma 02 Mrt 2009, 20:14 Onderwerp:
Trademasters schreef:
Mooi, ik neem aan dat het voor een prijs van boven de 487,80 is? Alhoewel ik aanneem dat u, als ervaren speler, het belang weet bij een hogere statistiekenprijs.
Namelijk een betere prijs voor iedereen!
Bij het einde van de week zijn mijn uitbreidingen van de markten ook klaar en komt er van mij kant weer een klap op, om de statistiekenprijs te verhogen, mits hij dan nog niet op de plafondprijs zit natuurlijk

gelukkig kwam de alhoewel er achteraan
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Wo 04 Mrt 2009, 18:17 Onderwerp:

Braders van het wild, we zijn er al weer op terug, gelukkig was het maar een eenmalige daling , heeft Ome Kilo ook weer wat te schrijven in zijn beursbabbels laten we maar zeggen...

Op dit moment is wildgebraad één van de meest winstgevende producten, samen met de toch grilligere Haakbussen zoals met passie word beschreven in een ander gedeelte. We moeten er samen voor zorgen dat dit zo blijft, en dat kan alleen met handhaving van de plafondprijs!
Daarom is het ook een vereiste dat de onderzoeken steeds hoger worden, nadeel is wel dat de lagere kwaliteiten langzamer over de toonbank gaan.
Maar samen kunnen we ervoor zorgen dat iedereen maximaal profijt kan behalen uit dit wonderbaarlijk lekkere product.

Veel succes iedereen!

(moet toch altijd even checken Cheetha )

Trademasters

Geplaatst: Do 05 Mrt 2009, 17:58 Onderwerp:
Braders, helaas moet ik vandaag weer concluderen dat we weer het prijsplafond niet vast hebben kunnen houden. Al was het maar een minieme daling van een paar cent, het is een daling. De verwachting is dat morgen de prijs weer op het plafond staat. Maar aandacht en scherpte blijft toch wel een vereiste voor de hoogste prijs !

De Kwaak

Geplaatst: Do 05 Mrt 2009, 19:29 Onderwerp:
Vandaag heb ik 138.240 Wildgebraad Q19 aan 656 ct verkocht.
Dat zal 'm wel weer op het plafond brengen.
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Do 05 Mrt 2009, 19:44 Onderwerp:
Mooi, niet dat ik eraan twijfel of we de plafondprijs halen daar niet van. Dat is een zekerheidje, maar vooral mooi om te zien dat er ook andere grote braders zijn.
Mag ik vragen tomstad of je alles per dag verkoopt of om de dag checkt ofzo?

(PS; flinke stijging zal binnenkort wel weer te zien zijn in het aanbod, natuurlijk aan hoge prijzen )

De Kwaak

Geplaatst: Do 05 Mrt 2009, 21:36 Onderwerp:
Dit was een speciale omdat ik een 48 uurs productie nam i.v.m. uitbouw (Wat in 74 uur verkocht werd). Nu zijn echter m'n Slagerijen in de uitbouw, en om toch iets met die 4 markten van 4000m2 te kunnen doen zal ik wat Wildgebraad inkopen op de markt...
Normaal verkoop ik per 48 uur, na de uitbouw waarschijnlijk in 168 uur.
Dan check ik 'm pas na een week. Dat zal ik voortaan elke dag doen.
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Ma 27 Apr 2009, 10:19 Onderwerp:
Waarde wildbraders van Kapi-Regnum!

Over de prijs van het wildgebraad in de statistieken van de hardstwerkende man van Kapi-Regnum, onze fijne monnik, is weinig te melden. Deze staat immers al wekenlang onveranderd op de mooie ¢t487,80.

Er is echter wel iets te zeggen over u, als wildbraders. Hoewel er namelijk enkele producten zijn die de plafondprijs weten te behalen en enige tijd te behouden, zijn er vrijwel altijd enkele, soms minieme, schommelingen waar te nemen. Bij het door ons zo geliefde wildgebraad is dat echter niet het geval.

Bij deze wil ik u dan ook hartelijk danken voor u prestatie en het voorbeeld dat u bent voor alle producenten van Kapi-Regnum. Met hardwerken en doorzettingsvermogen is het daadwerkelijk mogelijk de plafondprijs te behouden en de schatkisten van de verschillende steden te doen overlopen van de gulden kapiaanse daalders.

Ga vooral door met dit voobeeldige werk en dat anderen uw goede voorbeeld maar mogen volgen!

Uw kiloknallert

Trademasters

Geplaatst: Do 30 Apr 2009, 19:07 Onderwerp:
Precies wat u zegt Ome Kilo, laat dit een voorbeeld wezen voor andere producenten. Het kan dus wel!
Misschien is de markt wat kleiner van wildgebraad, maar wij hebben hier toch kunnen laten zien dat we van een betrekkelijk lage prijs naar de plafondprijs konden, en die vast kunnen houden!
Dus houd de hoop hoog!

Trademasters

Geplaatst: Wo 06 Mei 2009, 16:49 Onderwerp:
't is of u de duivel heeft uitgelokt waarde meneer de zit op een bank

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Wo 13 Mei 2009, 10:27 Onderwerp:
Beste wildbraders,

met een nieuwe competitie in ons mooie Kapi-Regnum lijkt de aandacht die normaal aan het gebraden wild wordt besteed eventjes verslapt. De prijs is sinds lange tijd weer eens onder de plafondprijs van ¢t487,27 gekomen.

Maar dat laten wij als echte fanatieke, en zeker ook constructieve, voor zover dat nog mogelijk is bij het wildgebraad, wildbraders natuurlijk niet op ons zitten. Wij hebben namelijk wel een voorbeeldfunctie hier in Kapi-Regnum. Samenwerking loont, en dat hebben wij zeker aangetoond.

Daarom geen paniek maar wel even extra aandacht aan het wildgebraad, dan zal het allemaal vast reuze meevallen en staan we morgen weer gewoon op onze vertrouwde plafondprijs.

Uw kiloknallert

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Zo 17 Mei 2009, 0:15 Onderwerp:
En dat is twee keer in een week! Potverdikkie! Wat is er aan de hand?

Uw kiloknallert

Trademasters

Geplaatst: Zo 17 Mei 2009, 10:13 Onderwerp:
Is het niet opgevallen Kilo?
Het aanbod is drastisch verlaagt ..

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Zo 17 Mei 2009, 10:23 Onderwerp:
Waarde TradeMaster,

natuurlijk heb ik gezien dat het aanbod met bijna 50% is afgenomen. Ik koesterde alleen de hoop en het misplaatste vertrouwen dat alle wildbraders inmiddels hun waar tegen minimaal de plafondprijs aanboden.

Het is knap lastig en een beetje verdrietig om er telkens weer mee geconfronteerd te worden dat er nog altijd steden zijn die niet constructief meewerken aan het wildgebraad terwijl er weken, zoniet maanden lang een plafondprijs werd gehanteerd waarvan alle steden hun profijt konden halen.

Maar vol goede hoop gaan we door!

Uw kiloknallert

Trademasters

Geplaatst: Zo 17 Mei 2009, 11:25 Onderwerp:
Ach, dat zijn optimistische gedachten Kiloknallert.
Waar ze eerst veel konden verkopen voor een behoorlijke prijs, zullen ze nu diezelfde hoeveelheid moeten verkopen aan een lagere prijs omdat de markt de marktleiders is kwijtgeraakt, ze zullen dus zelf weer de prijs naar het plafond moeten krijgen. En aangezien ze gewent waren dat andere mensen dat voor hun deden, hebben zij de verkoopcapaciteit niet op de groote die daarvoor benodigd is.
Er zijn een paar opties open voor hun, minder verkopen om de prijs toch weer gelijk op het plafond te krijgen, of wachten tot de marktleiders eventueel terug komt om dat voor hun te doen, waardoor ze nu toch minder winst maken. Hopelijk hebben ze er op het einde van geleerd en gaan ze de marktleiders nog meer waarderen, omdat hun al het vuile werk opknappen...

meetkerke

Geplaatst: Ma 18 Mei 2009, 19:14 Onderwerp:
na een paar maanden afwezigheid ben ik terug
ik verkoop nu al een paar honderd stuks per dag
maar ik hoop zo snel mogelijk terug honderdduizend stuks te verkopen
hou het maar in de gaten
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Do 21 Mei 2009, 12:21 Onderwerp:
Wildbraders, wildbraders toch!

Na het stevig vasthouden van de plafondprijs van het wildgebraad is de prijs stevig gedaald. Het wegvallen van een marktleider maakt telkens pijnlijk duidelijk dat er nog altijd veel steden zijn die parasiteren op de mogelijkheden van de meer ervaren, constructieve en goedwillende steden.

Het is reeds lange tijd bekend dat een plafondprijs in de statistieken de verkooprijs op de locale markten niet in de weg staat. Alhoewel de plafondprijs van ons wildgebraad [ct]487,27 bedraagt, kunnen alle burgervaders en -moeders hun waar op de locale levensmiddelen met redelijk gemak voor een bedrag verkopen van [ct]600,00 of meer. Enige voorbereiding is natuurlijk wel gewenst. Voorbereiding door middel van onderzoek en het gereed maken van de levensmiddelenmarkten door middel van uitbouw en reclame.

Door de verkoopprijs van het wildgebraad op een veel hoger bedrag dan de plafondprijs van [ct]487,27 te zetten, helpen de grotere steden natuurlijk enorm de kleinere steden de mogelijkheid te benutten om hun prijzen lekker hoog te houden. Als tegenprestatie mogen de grotere steden natuurlijk wel een inzet van de kleine dorpen van Kapi-Regnum verwachten. Een minimale verkoopprijs die gelijk is aan de plafondprijs is dan ook wel het minste. Dat zij dat blijkbaar niet doen, zoals de statistieken uitwijzen, is schandalig! Het duidt op een parasiterende houding en het is te hopen dat ook zij dat zullen inzien en hierin snel verbetering aanbrengen.

Uw kiloknallert

meetkerke

Geplaatst: Do 21 Mei 2009, 22:53 Onderwerp:
mss best eens aan de kleintjes uitleggen hoe ze dat moeten doen
de markten redelijk ver uitbreiden zodat ze toch wat verkoop kunnen maken per dag
ik ben nu pas bezig met uitbreiden, en zodra mijn markten groot genoeg zijn gaat mijn prijs omhoog
ff geduld dus
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Ma 25 Mei 2009, 10:36 Onderwerp:
En zo zien we het graag!

Na een periode waarin de marktleider van het wildgebraad bezig was met een kleine verbouwing, staan we nu weer op het vertrouwde prijsplafond van [ct]487,20.

Dat is niet te danken aan alle wildbraders die onder deze prijs verkopen. En helaas kwamen we er op pijnlijke wijze achter dat dat er nogal wat zijn.

Niettemin, een mooie dag voor de wildbraders.

Uw kiloknallert

meetkerke

Geplaatst: Di 04 Aug 2009, 12:24 Onderwerp:
is er nog nieuws
ik verkoop nu aan 750/st
Terug naar boven

Trademasters

Geplaatst: Di 04 Aug 2009, 12:29 Onderwerp:
Niet echt nieuws, vaak aan plafondprijs.
En ik (misschien ook nog wel meer grote verkoperts) legen om de week ofzo..

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Do 13 Aug 2009, 8:49 Onderwerp:
Gegroet wildbradende vrienden en vriendinnen!

In perioden van competitie zien we vaak de basisproducten zoals kruiden en graan sterk in prijs stijgen in verband met een schaarste vanwege het overstappen op andere producten. In het geval van deze kersencompetitie is er echer geen intereventie in de productielijn van het heerlijk wildgebraad.

Alle wildbraders kunnen dus hun normale wildbraad productie door laten gaan en, mits zij in het bezit zijn van een of enkele fruitplukkerijen, eveneens deelnemen aan de kersencompetitie.

Competities, en zeker competities met eenvoudige producten als deze, kunnen de kleinere dorpen onder ons de gelegenheid geven om redelijk snel een aanzienlijk vermogen te verschaffen door de verkoop van competitiegoederen aan de meer ervaren en vaak ook rijkere stadhouders. Velen rekenen zich al snel rijk! Al kan dat in praktijk wel eens tegenvallen. Maar een groeispurt zit er zeker in voor de oplettende handelaar.

Het zijn echter ook juist deze steden waarin volop geexperimenteerd wordt met de verschillende mogelijkheden die het mooie Kapi-Regnum ons te bieden heeft. De reclamepamfletten, het uitbouwen, het onderzoeken, het instellen van de kwaliteit, er is volop te leren!

Juist deze steden willen ook nog wel eens vergeten dat de statistieken een belangrijke bron van informatie bevatten. In de statistieken, die onze monnik gelukkig tot nu toe niet vaker dan 1 keer heeft overgeslagen, lezen we de gemiddelde verkoopprijs van de producten die een dag eerder van de locale markten zijn gehaald door de hardwerkende burgers van de stad.

De startende ondernemer wil op deze locale markten de prijs nog wel eens aanpassen tot een hoogte die het mogelijk maakt de volledige hoeveelheid aangeboden waar in een dag te verkopen. Dat lijkt een goede zaak. Echter wanneer de prijs die dan gevraagd wordt lager is dan de prijs die op dat moment in de statistieken staat, dan is niets minder waar. Het zorgt er namelijk voor dat twee dagen later de gemiddelde prijs van de aangeboden waar in de statistieken lager is! En het is die prijs die de ondernemende handelaren helpt hun waar voor een goede prijs aan te bieden.

Als iedereen immers een hoge prijs aanbiedt, dan loont het voor de kapiaanse burgers immers niet om verder te zoeken naar een koopje. Zij zullen dan ook niet verder zoeken en uiteindelijk uw waar tegen uw prijs meenemen.

Dat dat nog niet helemaal duidelijk is voor iedereen zien we vandaag bij het wildgebraad. Terwijl er volop wordt gesnoeft hoe hoog de prijzen zijn die op de locale levensmiddelenmarkten worden gevraagd en gekregen, zijn er schijnbaar nog volop stadhoudertjes die de hoge eisen aan het wildgebraad niet kunnen bijhouden en lager dan de prijs in de statistieken prijzen. De prijs die onze monnik vandaag in zijn statistieken noteerde bedraagt immers ruim ¢t8,00 minder dan we gewend zijn. Dat betekend dat voor elk stuk wildgebraad dat tegen ¢t700,00 wordt verkocht er ook een stuk wildgebraad wordt verkocht van ¢t258,76. De prijs in de statistieken is immers gemiddeld.

Om het gemiddelde op het fijne vertrouwde gemiddelde van ¢t487,80 te houden, wat overigens ook de plafondprijs van het wildgebraad is, zullen de kleinere ondernemers onder ons dus de prijzen van hun waar moeten verhogen. Ook als dat betekend dat zijn niet langer hun gehele dagproductie ineens kunnen verkopen. Ook het uitbreiden van de marktgebouwen in een optie om een betere prijs te kunnen vragen en krijgen. En dan moet er natuurlijk ook reclame worden gemaakt, daarvoor zijn er volop pamfletten op de grote markt beschikbaar.

De grotere, en hopelijk meer ervaren, stadhouders kunnen ervoor zorgen dat het gemiddelde hoog blijft door hun volledige productie wildgebraad dagelijks aan te bieden. Het is gemakkelijker en beter om bijvoorbeeld 6.000 stuks wildgebraad aan te bieden voor ¢t500,00 dan 4.000 stuks wildgebraad tegen ¢t700,00. Door de kwantiteit zullen lager geprijste stukken wildgebraad namelijk makkelijker worden gecompenseerd.

Met deze wijsheid in pacht is het te hopen voor eenieder die zich bezighoudt met de handel en wandel in het mooie koninkrijk Kapi-Regnum dat wij de prijs van wildgebraad, en bovenstaande geldt overigens ook voor alle andere producten, weer snel op het vertrouwde prijsplafond van ¢t487,80 zullen zien staan. Stel uzelf, de andere handelaren en natuurlijk onze monnik niet teleur en verkoop niet onder deze prijs. Met een beetje inzet en geduld zal iedereen hier straks wel bij varen.

Uw kiloknallert

louwrens

Geplaatst: Ma 24 Aug 2009, 9:38 Onderwerp:
Ik verkoop wildgebraad in 6 markten van 10000 stuks aan 810

Mijn wildgebraad is Q25
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Di 05 Jan 2010, 10:24 Onderwerp:
Goedemorgen wildbraders van Kapi-Regnum!

Het zijn spannende dagen voor de slagers van Kapi-Regnum. Alhoewel alle heerlijkheden vanuit de slachterijen over het algemeen stabiel op de diverse plafondprijzen vertoeven, zien we in de afgelopen weken soms kleine terugvallen. Terugvallen die gelukkig snel worden gecompenseerd maar de aandacht hoort natuurlijk helemaal niet te verslappen.

Het ham wist knap op het plafond te komen en ook de geroosterde ganzen lijken ondanks periodes van recessie redelijk stabiel te blijven. Wildgebraad, wat hier natuurlijk het hoofdonderwerp is, staat op het moment van schrijven op de mooie prijs van ¢t487,80 maar in het recente verleden zijn er enkele schommelingen geweest. Waarschijnlijk ligt dat aan de situatie in de mooie stad Trading Centre waar enkele stevige herstructureringen hebben plaatsgevonden.

Vandaag echter is er een terugval in het meest complexe product uit de kapiaanse slachterijen, het pekelvlees. De terugval is beperkt tot 1,3%. Niettemin moet dit een waarschuwing zijn voor alle slagers van Kapi-Regnum. Door het grotere aanbod van de andere producten zal een terugval moeilijker zijn vanwege de compensatie door andere aanbieders maar oplettendheid is gewenst.

Om een mooie prijs te krijgen en behouden wijs ik u allen nog maar eens op de nodige voorbereidingen, uitbouwen en onderzoeken. Het uitbouwen spreekt voor zich. Een grotere slachterij zorgt voor een grotere productiecapaciteit met een lichte vermindering van producten per uur. Bij het uitbouwen van de marktgebouwen, in dit geval de levensmiddelenmarkten is er van afname geen sprake. En zeker met de toevoeging van pamfletten zal de verkoopsnelheid alsmede de prijs een positieve stimulans ondervinden.

Het onderzoeken van de producten zorgt voor een betere kwaliteit van het eindproduct. En betere kwaliteiten leveren betere prijzen op. In het geval van wildgebraad kunnen verschillende zaken worden onderzocht die allemaal een bijdrage leveren aan de eindkwaliteit.

In principe heeft u als wildbrader slechts twee onderzoekscentra nodig om uw wildgebraad efficient te kunnen verbeteren. Een meesterherbalist en een meesterfokker. Twee centra van elk zorgt natuurlijk voor een snellere toename van de kwaliteit. Om de onderzoekstijden te kunnen beheersen is echter ook het vergroten van de betrokken onderzoekscentra van groot belang. Al kan de kwaliteit van wildgebraad ook met kleine onderzoekscentra al snel enkele punten in kwaliteit toenemen.

Relevante onderzoeken zijn;

-Knollen (in de meesterherbalist.)
-Kruiden (in de meesterherbalist.)
-Wild (in de meesterfokker) en
-Wildgebraad (eveneens in de meesterfokker.)

De slachters zijn erg zelfstandig, hun waar wordt zelden opgekocht door groothandelaren. Dat heeft voordelen, alle verantwoordelijkheid ligt immers bij hen zelf en samenwerking heeft hier het maximale effect. Maar er zijn natuurlijk ook nadelen, zo is het voor slachters die in hun levensmiddelenmarkten nog niet constructief kunnen meewerken aan het behoud en de eventuele verbetering van de prijzen erg moeilijk en soms zelfs frustrerend dat zij hun producties niet in het geheel kunnen verkopen zonder de gemiddelde prijs enigszins te doen laten dalen.

Toch zijn die groothandelaren er wel. Op het forum bij "Producten gezocht" kunnen met een beetje moeite stadhouders worden gevonden die bereid zijn tot het opkopen van uw waar. Weliswaar niet altijd tegen prijzen zoals we die zien in de statistieken van onze vrijwel altijd trouwe monnik die zich tot nu toe slechts een maal heeft verslapen, maar wel tegen prijzen die een redelijke winstmarge garanderen voor zowel de verkopende alsook de aankopende partij.

Door hiervan gebruik te maken kunt u met de winsten die u maakt op onder andere uw wildgebraad uw levensmiddelenmarkten uitbouwen totdat u, net als uw collegae wildbraders, een prijs kunt hanteren die minimaal gelijk is aan de prijs zoals die op dat moment geregistreerd staat in de statistieken. Zo werk u mee aan het behoud van een hoge prijs, en dat is in zowel uw voordeel alsook van uw collegae. En samenwerking schept een band en een succes waarop u trots kunt zijn.

Uw kiloknallert

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Wo 10 Feb 2010, 14:24 Onderwerp:
Waarde wildbraders,

het kan u niet ontgaan zijn dat de huidige marktprijzen van het overheerlijke wildgebraad momenteel worden gedomineerd door iets minder begaafde en zeker onervaren wildbraders. Daarvoor zijn natuurlijk verschillende oorzaken aan te wijzen.

Het wildgebraad dat zo glorieus als een van de eerste kapiaanse producten stabiel aan de plafondprijs van ¢t487,70 kwam te staan in de statistieken van onze vrijwel altijd trouwe wijnliefhebbende middernachtelijke monnik, daalde in de afgelopen dagen enkele kapiaanse daalders in prijs.

Vanzelfsprekend is een van de huidige competities hier debet aan. De gildeslachters werken immers massaal aan het wildgebraad q3 om dit te leveren aan de diverse gildes om een mooie gouden beker in de wacht te slepen en eeuwige roem te verwerven voor hun gilde. Maar ook de gildelozen onder ons richten zich op wildgebraad q3 om dit aan woekerprijzen te slijten om zo een vermogen binnen te halen die de nettowaarde van sommige steden ver overschrijdt.

Een klein gedeelte van de kapiaanse slachters blijft zich echter hardnekkig richten op de kapiaanse bevolking met hun wildgebraad. Dit zijn natuurlijk de wildbraders met tunnelvisie die geen benul hebben van danwel de roem die hun gilde nu probeert te bereiken danwel het inzicht missen om een succesvol kapiaanse handelaar te zijn.

Met het wegvallen van de groep wildbraders die wel constructief omgaan met hun heerlijke waar, deze Kapianers zijn zich immers bewust van de kapiaanse wereld om hun heen en richten zich nu op een andere doelgroep, zien we de prijs dan ook licht dalen. En een dalende prijs wordt zoals wij weten veroorzaakt door slechte handelaren. Gelukkig daalt de prijs niet enorm en is de verwachting dan ook dat na afloop van de competitie de prijs van het wildgebraad wederom zonder problemen terug te vinden zal zijn op het prijsplafond waar het ook hoort. En gezien de enorme slachterijcapaciteiten van de diverse steden, het AKG heeft bijvoorbeeld op het moment van schrijven reeds ruim 9 miljoen stuks ingeleverd voor het banket, zal dat geen probleem vormen.

Zolang we niet te maken hebben met een dumpert die bewust de prijs van het overheerlijke kapiaanse wildgebraad versjachert is het voor de wildbraders onder ons dan ook niets meer dan een vermakelijke soap die zich voor onze ogen voltrekt. Ik zou zeggen geniet van de incapabelheid van de huidige aanbieders in de wetenschap dat wij gezamelijk na afloop van de competitie de schade zullen herstellen.

Uw kiloknallert

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Ma 15 Feb 2010, 13:28 Onderwerp:
Gegroet kapiaanse wildbraders,

we zijn slechts 1 dag na de wildbraad gildecompetitie die glorieus door het AKG werd gewonnen, met het MHW als knappe tweede en het LBG als verrassende derde, en het wildgebraad dat op de locale levensmiddelenmarkten wordt aangeboden staat alweer op de plafondprijs van ¢t487,80 waarvan wij het kennen.

Het aanbod valt met net geen 300.000 nog een beetje tegen, maar dat kan na deze competitie voor niemand als verrassing komen. Alle beschikbare slachterijen hebben zich immers volop ingezet voor hun respectievelijke gildes.

Na afloop van de luiercompetitie zagen we dat er wekenlang vrijwel geen verandering was in de kwaliteit van het aangeboden dons beddegoed. Deze kwaliteit bleef rond de twee, destijds de vereiste kwaliteit schommelen, echter wel tegen de plafondprijs. Het is daarom ook te hopen dat we bij het wildgebraad eenzelfde tendens kunnen gaan waarnemen. Veel steden moeten immers van hun restanten wildgebraad q3 af en als zij dat net zo goed doen als de verkopers van dons beddegoed hebben gedaan, dan breken er goude tijden aan.

Door een gemiddelde daling van de kwaliteit, waarbij we in acht nemen dat de plafondprijs van ¢t487,80 wel gehandhaafd blijft, zal het voor de verkopers van wildgebraad mogelijk zijn om hun waar tegen werkelijk ongekende prijzen te verkopen op de locale levensmiddelenmarkten. De werkelijk gemiddelde prijs, de plafondprijs is immers een verzinsel van onze aardige monnik, zal daarom ook veel hoger komen te liggen.

Na de soap met de dalende prijzen is er dan ook niets dat ons ervan weerhoudt van ongekende prijzen op de locale markten. Wildgebraad, dat altijd al een meer dan uitstekende vulling voor de schatkisten was, zal dan ook in de nabij toekomst een meer dan succesvol product kunnen zijn. Het kan, en wij weten het.

Uw kiloknallert

dehouthakker

Geplaatst: Ma 15 Feb 2010, 19:37 Onderwerp:
Het verbaast mij niet dat naar een competitie het aanbod wat lagger is, iedereen is namelijk (die wildbraad in voorraad houd) door zijn voorraad heen.

En ik denk dat de makrt zich snel zou herstellen. Misschien zelfs verbeteren aangezien met zo'n competitie het een mooi moment is om wat slachetijen aan te schafen.

Ik heb zelf niet gedaan, aangezien ik al 100 gebouwen heb en pas op de 14de weer terug ben gekomen naar kapi.
Stenen en Hout 23 per stuk
Werktuigen Q0 11,50 per stuk
Ook koop ik aanzien en coins!
Terug naar boven

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Di 23 Feb 2010, 13:05 Onderwerp:
Kapiaanse braders van wild welkom,

in de afgelopen dagen hebben we kunnen zien dat de toenamen van het wildgebraad explosief is toegenomen. Afgelopen zondag was er zelfs een aanbod dat het miljoen stuks overschreed en ook gisteren was er een aanbod van meer dan 600.000 stuks. Vandaag betreft het echter weer het gemiddelde aanbod van een ruime 400.000 stuks.

Schommelingen in het aanbod zijn niet per definitie een slechte zaak. Voor veel stadhouders is het simpelweg omdat zij hun producties, en dus ook hun verkopen, slechts 1 maal per week instellen. Dat scheelt een boel tijd maar kan in de statistieken van de vriendelijke monnik een vertekend beeld geven over het aanbod. Al zijn we natuurlijk allemaal in staat om met de gegevens die hij ons biedt zelf een weekoverzicht te maken.

Samenwerking tussen steden die hun markten slechts eenmaal per week legen kan een grote uitwerking hebben op de stabiliteit van de plafondprijs, al is dat bij het wildgebraad niet direct noodzakelijk. Als er duidelijke afspraken bestaan wie wanneer de locale markten leegt, zien we namelijk op meerdere dagen een stimulering van de prijs. Over het algemeen zien we de weekcyclus namelijk vooral bij de grotere en constructievere steden. Dit brengt natuurlijk ook een groot voordeel voor de kleinere ondernemers met zich mee, de constructieve- of plafondprijs blijft namelijk zo gehandhaafd.

Bij het wildgebraad lijkt er echter, op een enkele dag na, vooralsnog geen vuiltje aan de lucht en de verwachtingen zijn ook niet dat daar verandering in komt. Een goede zaak waarvan wij allemaal profiteren.

Uw kiloknallert

meetkerke

Geplaatst: Do 09 Dec 2010, 13:42 Onderwerp:
mijn markten staan in uitbreiding
ik verkoop nu zo'n 150.000 stuks per dag minder
weet niet of dit een invloed zal hebben op de prijs

Terug naar boven

sjeffie

Geplaatst: Vr 11 Mrt 2011, 13:57 Onderwerp:
Geachte wildbraaders.

nu ook maar een stukje van de stad amsterdam.
sinds drie kwart jaar ben ik van ham overgestapt naar het wildgebraad, omdat ik diverse onderzoeken voor een mooie prijs kon kopen.

op het moment maak ik 100000 wildgebraad Q31 en verkoop dat tegen 900 pst op me markten. vanaf 17 maart zal ik weer een stuk of 175000 maken zal wel tegen een prijs wat lager zijn dan nu 830 pst. dan beschik ik weer over 3 markten meer en 2 slachterijen.
me onderzoeks gebouwen van wild en wildgebraad staan in uitbouw alleen ben nu knollen aan het onderzoeken, ik zit nu op onderzoek 52 en ik maak zelf kruiden Q25.

vr gr de stad amsterdam
sjeffie

De bankzitter
Redacteur Dagblad

Geplaatst: Zo 27 Mrt 2011, 12:46 Onderwerp:
Wildbraders van Kapi-Regnum,

momenteel worden wij ruimschoots overtroffen qua aanbod door onze collega's van de ham. De prijsverschillen qua productie, die toch al tien knollen beslaan, worden in de komende beursbabbels bekeken.

Wildgebraad blijft echter een zeer interessant product. In "De Bankzitter" maakt men kwaliteit 38, en de voorbereidende werkzaamheden om deze kwaliteit met minimaal drie punten te verhogen zijn in volle gang. Nog even wachten op het vissenonderzoekje.

Ham in met name interessant voor diegenen die dit verder willen gebruiken om door te ontwikkelen voor producten van de karavanserij, echte slagers kiezen voor wildgebraad.

Uw kiloknallert

sjeffie

Geplaatst: Ma 13 Jun 2011, 13:52 Onderwerp:
beste wilgebraad makers

mijn slachterijen staan in uitbouw nu voor minimaal 2 weken maar de bedoeling is om ze voor 3 maanden in uitbouw te zetten samen met me markten. iedere keer zullen ze voor 2 weken achterelkaar in uitbouw staan. dus niet 3 maanden achterelkaar.

mocht het zijn dat de stats naar beneden gaan stuur dan een duifje dan zal ik weer produceren.
ik maak er 1,2 miljoen per week. q37

moet wel uitbrijden met me markten vandaar dat ik ook me slachterijen meteen aanpak. ik maak er nu nog 303k per week heb nog 1 max slachterij.

me markten gaan naar max ook omdat er eerdaags weer 2 vissershavens op max klaar zijn voordat me prijs te laag wordt voor me producten.

gr sjeffe
de stad amsterdam

sjeffie

Re: wildgebraad

Berichtdoor sjeffie » ma 26. dec 2011, 11:49

Beste slachters van het mooie wildgebraad

in juni ben ik een groot uitbouw proces begonnen, en ja het is zo ver de 7 slachterijen staan op max.
zal nu weekelijks iets meer dan 2 miljoen stuks maken met een mooie Q50, maar dat is wel met ingekochte knollen.

Met eigen productie knollen, zal ik rond de wildgebraad zitten van Q46 maar zal snel omhoog schieten want heb 2 mooie max onderzoeksgebouwen weten te bemachtigen.

Het zal allemaal verkocht worden in 6 maximale levensmidelenmarkten.

over een maand zal ik me knollen weer zelf kunnen maken dan zijn me boerderijen 12 stuks ook op de maximale grote.

dus de aantallen in de stats zullen oplopen. :D :D :D

ik zou nog 2 of 3 max slachters kunnen gebruiken, maar zal eerst 3 gebouwen van de hand moeten doen dat kan pas half januari ongeveer.

vr groet van sjeffie
amsterdam

Bandits Ranch

Berichtdoor Bandits Ranch » vr 30. dec 2011, 12:21

Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik de grootste producent van Wildgebraad ben met alles in eigen productie waarmee ik een mooie Q71 kan produceren.
Met 24 max slachterijen (op niveau Hofmeier) kom je daarmee op een productie van 7 miljoen stuks per week.

Ik verkoop het wildgebraad voor een prijs rond de 950-1000ct per stuk wat toch een kleine 7miljard per week is aan wildgebraad. Indien je wat langer wilt wachten op de levensmiddelenmarkten kun je het wildgebraad ook verkopen aan 1100-1250ct per stuk waarmee je nog meer kunt verdienen. Het nadeel is echter wel dat je hiervoor wat langer moeten wachten dan wanneer je 1000ct hanteert.

sjeffie

Berichtdoor sjeffie » ma 23. jan 2012, 16:02

Beste slachters.
Hier ben ik weer een keer.
Ik heb nu iedere week 2 miljoen wildgebraad Q52
Wordt tegen 1000 kapidolars verkocht op eigen markten.

Vr gr Sjeffie

kwekie

Berichtdoor kwekie » ma 23. jan 2012, 16:04

ik maak ook wildgebraad rond de Q27, kom helaas niet hoger en verkoop dit ook rond de 1000 in mijn levensmiddelenmarkt.

heejjj

Berichtdoor heejjj » ma 23. jan 2012, 20:48

als jullie wat overhebben kunnen jullie het nog altijd naar de stad mooimooimooiii sturen voor een mooi prijsje

Ome Kilo

Berichtdoor Ome Kilo » ma 23. jan 2012, 21:16

In "De Bankzitter" maakt men ook wildgebraad, q50 om precies te zijn. Drie maximaal uitgebouwde slachterijen zijn elke vier dagen goed voor zo'n 498.450 stuks van deze heerlijke middeleeuwse lekkernij welke via 1 levensmiddelenmarkt grif zijns weegs vindt naar de locale kapiaanse bevolking. De prijs die men met deze 3:1 wildgebraadproductie kan hanteren schommelt maar is gemiddeld zo'n [ct]700,00. [ct]348.915.000,00 aan omzet dus.

En als we ervan uitgaan dat de kostprijs per stuk wildgebraad in "De Bankzitter" ongeveer [ct]76,40 is, betekent dat een nettowinst per dag van ([ct]348.915.000,00-(498.450*[ct]76,40))/4=[ct]310.833.420,00 aan wildgebraad.

Lang niet slecht dacht ik zo.

Uw kiloknallert

sjeffie

Berichtdoor sjeffie » ma 23. jan 2012, 23:16

Beste ome kilo

Ziet er mooi uit ik heb alleen 7 maximale slachterijen met 6 maximale markten zodoede kan ik een hele hoge prijs vragen voor de wildgebraad.
ik zou nog 3 maximale slachterijen kunnen hebben de boerderijen de veeboerderijen zijn daar op voorberijd dan heb ik een 10:6 verhouding.

gr sjeffie

Ome Kilo

Berichtdoor Ome Kilo » wo 25. jan 2012, 23:51

Dat is ook mooi natuurlijk Sjeffie. Maar als u dan ook nog 2 levensmiddelenmarkten om zou zetten naar slachterijen en u een 12:4, oftewel een 3:1 verhouding kan bewerkstelligen, vooropgesteld dat uw boerderijen en veeboerderijen die capaciteit kunnen bijbenen, dan zou u weliswaar per stuk wildgebraad een iets lagere prijs kunnen krijgen, de toegenomen kwantiteit van de verkoop zou dit ruimschoots compenseren.

Het is het overwegen waard.

Uw kiloknallert

sjeffie

Berichtdoor sjeffie » do 26. jan 2012, 14:55

Beste ome kilo,

me boerderijen en me veeboerderijen zijn afgestemd op 10 slachterijen heb er nu 7.
Daar heb ik nog ruimte in en ook nog plaats voor.
maar moet alleen zzoeken naar max slachterijen maar dat is de volgende stap ben nog even zoekend in de verhouding.
ik heb wat te veel markten, die heb ik neergezet om iniedergeval niet te weinig te hebben.
dus ga me nu met de verhouding bezighouden.

gr sjeffie