Economische crisis

Besprekingen van producten en prijzen.
Thasos

Economische crisis

Berichtdoor Thasos » do 20. sep 2012, 21:23

Hmmm...
De economische crisis lijkt nu ook op kapiregnum zijn overgeslagen!!

De 3 grootste aankopers (werthood, B4tavia en verwoert) hebben hun deuren voor een (onbepaalde) tijd gesloten, om de zaken op orde te zetten.
Hierdoor raken mensen hun spullen niet meer kwijt, en kunnen hun inkopen niet meer inkopen.
Het domino effect is begonnen!

Hoe ervaren andere spelers dit?
Hebben jullie hier ook last van?

sjeffie

Re: Economische crisis

Berichtdoor sjeffie » za 22. sep 2012, 09:13

Beste,

Het is al een tijdje schaars met spelers die Q0 producten inkopen.
Maar je moet zorgen dat je niet afhankelijk wordt van enkele spelers.
Zorg dat je de producten die je maakt onderzocht wordt en zet die op je eigen markt weg, dan ben je iedere dag verzekerd van eigen omzet.
Zet een mooie productie lijn op van grondstof tot eind product die je op je markt kan verkopen. En je zult zien dat het best snel gaat maar ook je markten blijven uitbouwen hoe groter de markt hoe hoger de omzet.

B4tavia,werthood en verwoert die hebben de laatste tijd veel ingekocht maar als die het niet met winst kunnen verkopen aan andere dan is hun cash een keer op. Als hun voorraad weer verkocht is dan zullen ze weer cash hebben en dan zullen ze wel weer zelf melden op forum of ze weer inkopen of dat ze definitief stoppen met deze inkopen.

Toen ik actief begon met kapi waren er wel 15 spelers waar ik me producten aan kwijt kon tegen nog hogere prijzen maar diverse producten ook lagere tariefen. Maar toen had niet zo veel spelers maximale gebouwen. En die spelers die inkochten vroegen niet om alle producten maar om de producten die ze zelf gebruikte om te leveren aan de speciale gebouwen. Veel spelers zullen het nu ook zelf maken die daar voor spelen of inkopen bij eigen gilde leden.

Ik koop alleen in voor de groente tuin als ik van ieder product 5 miljoen heb dan ga ik weer een tijd leveren tot het weer op is. Eerst bij de kleinere spelers, en gilde leden koop ik van.

Maar de laatste tijd spandeer ik me winst in het WW.

Vr Gr sjeffie uit de stad amsterdam.

Verwoert

Berichtdoor Verwoert » za 22. sep 2012, 17:47

Ik ga de verkoop waarschijnlijk wel weer open doen, ik heb heel veel afnemers dus ik denk dat het wel gaat lukken.
En bij competities kan je door een groot gevuld magazijn meestal ook wel winst maken.
Mijn cash is nu op, maar ik moet nog miljarden innen;)
Dus het gaat wel lukken met die verkoop!

Thasos

Berichtdoor Thasos » za 22. sep 2012, 17:58

Dat is natuurlijk waar.

Maar ik heb net m'n markten (7 van de 10) gedumpt, om meer te kunnen produceren.
Op de markten kan je ook veel winst maken, maar meestal moeten je markten daar behoorlijk groot voor zijn, en je moet een hoge Q hebben.

Daarom kies ik liever voor veel productie gebouwen, dan veel markten.

Datgene wat ik produceer verkoop ik dan weer aan andere spelers, waar je ook behoorlijk wat winst uit kan halen

werthood

Berichtdoor werthood » za 22. sep 2012, 18:14

beste kapitaanse ondernemers.

op het moment zitten we in een dal. vroeger waren de goede tijden zoals mijn goede vriend sjeffie ook al aan geeft, toen waren er vele Q0 inkopers, en die vroegen samen zoveel goederen , dat zelfs ik niet genoeg leveren kon. dat waren pas tijden. de handel liep goed, er waren veel kopers , niet alleen voor Q0 maar ook andere kwaliteiten. en je kon je goederen goed kwijt. nu kan je de Q0 goederen nauwelijks slijten aan de straatstenen, omdat hier eigenlijk weinig kopers meer voor te vinden zijn, misschien wordt er wel 10 keer zoveel aangeboden als dat er vraag naar is. zelfs goederen voor kledingsmarkten en dat soort dingen zijn niet meer makkelijk te verkopen. het zijn moeilijke tijden voor handelaren, en zoals sjeffie ook al zegt, de handelaren blijven maar inkopen, en alle geld dat we binnen krijgen, zelfs wat we met onze eigen stad verdienen gaan naar anderen toe om te proberen de goederen te verwerken, en het magazijn komt steeds voller te liggen. ik heb laatst de magazijn waarde geteld, ik zat op ongeveer 450miljard. 450 miljard aan goederen. en dan na te gaan dat dat dagelijks steeds meer wordt. dus vandaar de tijdelijke inkoopstop. tot ik veel goederen verkocht heb, en dan voornamelijk ook de Q0 goederen.

mvg.

werthood

Thasos

Berichtdoor Thasos » za 22. sep 2012, 18:49

450 miljard????
woww...

Maarja, als maar een klein deel van alle kapi- spelers op het forum kijken, zien ze de aanbiedingen ook niet...
En meestal verkopen mensen tussenproducten, omdat die gewoon meer opleveren dan de eindproducten!
Dus die hebben dan geen andere producten meer nodig (behalve bijv water, werktuigen etc.), en kopen dus ook niks (meer) in

PS:
Het is helemaal geen verwijt naar jullie toe hoor, zeker niet!
Zonder jullie zouden vele, ik ook, lang niet zoveel hebben verdiend.

Verwoert

Berichtdoor Verwoert » za 22. sep 2012, 21:54

Dat is niet niks!
Maar hoe bereken je dat eigenlijk?
Dus de inkoopstop kan nog wel even duren?
Want Q0 goederen hebben de meeste spelers niet meer nodig, volgens mij.
Ik krijg ze ook niet echt kwijt, de hoge Q goederen wel.

b4tavia

Berichtdoor b4tavia » wo 3. okt 2012, 10:51

Ik heb helaas zeer weinig vaste afnemers.

Ik gebruik vrij veel zelf alles wat ik over heb kan ik doorverkopen.

de waarde van mijn magazijn is ook over de 250 miljard heen.

dat is een kwestie van de hoeveelheid producten x de inkoopprijs.

Op dit moment verkoop ik zeer weinig. inkoop is weer behoorlijk maar dit alles is te danken aan mijn markten.

ik heb 22 levensmiddelen markten. hier kan ik per dag (met mijn productie die niet optimaal draait) 1 miljard ophalen. als ik nog wat competitie goederen kan verkopen en eventueel wat producten dan kom ik zo aan de 1.5 a 2 miljard per dag wat ik kan verdienen.

BAsingSE96

Berichtdoor BAsingSE96 » za 27. okt 2012, 13:38

Als het goed is komt het wel weer goed.

Het is de basis van de hele economie, in dit spel, maar ook in reallife. Vraag en aanbod.

Als er veel vraag is zal de prijs stijgen, als er veel aanbod is zal de prijs dalen. Op dit moment is er erg veel aanbod, dus de prijzen zullen dalen, omdat je toch je spullen kwijt wil raken. Voor een lagere prijs zullen er echter mensen zijn die hun goederen niet willen verkopen, omdat ze dan te weinig winst maken, toch?
Door deze gebeurtenis zal het aanbod dalen.
De vraag blijft hetzelfde, of zal zelfs toenemen doordat de prijs lager wordt en dus meer mensen goederen gaan kopen.

Met een dalend aanbod en een stabiele vraag, zal er dus uiteindelijk een evenwicht worden gevonden, waarin er evenveel aanbod als vraag is. Dit zal echter nog wel even duren.

Maar uiteindelijk trekt het wel weer bij, lijkt me.

Maar wat ik niet begrijp is dit. Waarom wordt er meer betaald door inkopers voor q0 goederen dan voor q1 goederen. Hierdoor wordt het aanbod q0 goederen natuurlijk enorm, want iedereen kan het maken. Maar niemand wil het hebben voor zo'n hoge prijs, als ze ook veel goedkopere q1 goederen kunnen krijgen.

Dus de enige echte oplossing is de q0 goederen weer kopen voor de prijs die een q0 goed waard is, in vergelijking met andere kwaliteit goederen.

questions? please ask :P

Verwoert

Berichtdoor Verwoert » za 27. okt 2012, 14:24

Wat vind jij de meeste q0 goederen waard?
Een stuk meer of minder als nu?
Volgens mij willen ze wel q0 goederen, want anders raakt de opslag snel onoverzichtelijk als je al die verschillende q's koopt.
Maar ik heb zoek nog wel mensen die Q0 producten inkopen, dus als je nog een product nodig hebt kan je bericht sturen;)