parels en parelkettingen

Besprekingen van producten en prijzen.
apix

parels en parelkettingen

Berichtdoor apix » do 15. aug 2013, 19:41

ik was zojuist weer door mn speciale gebouwen aan het bladeren wat de volgende producten in de rij gingen worden.
ik had 14.000 parelkettingen nodig, ik kan me nog heugen dat de markt zo dun bezaaid was dat ik ze niet eens deze 14.000 stuks kon verzamelen. ik ben gaan kijken wat het aantal parels is dat er voor nodig is en dit blijken er 20 !!! per stuk te zijn.
dan begrijp ik waarom de de markt zo dun bezaaid is. dit betekent dat hier 280.000 parels voor nodig zijn.
1 wt : 12
.1 goud : 80
1 parelketting : 80
20 parels : 2 boten 4 wts
800+48

dat is dus 1020/ ketting.
terwijl de parels an sich al 700 per stuk op kunnen leveren.
dat is toch een belachelijk verschil of ben ik nou gek ?
dus zouden de parelkettingen op zn minst 14.000 moeten kosten, wat ze maar net doen.

ik vraag me af of met de volgende verandering geen 15 of misschien zelfs 10 stuks parels overwogen zou kunnen worden.
dit zou het product parelkettingen EN parels weer een stuk interessanter maken lijkt me.

hoe denken andere handelaren hierover ??

Verwoert

Re: parels en parelkettingen

Berichtdoor Verwoert » ma 26. aug 2013, 12:00

Vind het een goed plan om dit te verlagen.
En het zelfde met Dons beddengoed.

apix

Berichtdoor apix » wo 4. sep 2013, 11:12

ook daar ben ik het laaiend enthousiast mee eens, het is momenteel een product waar geen invulling aangeven word omdat het totaal niets oplevert (bier of knollen leveren zo 10x hun productie waarde op, db , rossen of parelkettingen hooguit 1.5x)

apix

Berichtdoor apix » wo 23. okt 2013, 21:20

nog altijd geen gehoor aan gegeven, maar ik geloof dat kapi aan het dood bloeden is dus upjers zal hier niet veel moeite meer in steken lijkt me.

Verwoert

Berichtdoor Verwoert » do 24. okt 2013, 20:07

Hoop dat ze het nu wel lezen.
De andere producten van de molenbakkerij mogen ook wel iets veranderen, vind ik.

sjeffie

Berichtdoor sjeffie » za 26. okt 2013, 09:29

Beste Apix en Verwoert,

Als julie een verandering zouden willen in een bepaald product, dan is dit niet de plek om dat te bespreken daar is de uitvindingshut voor.( onderling kan je het wel hier bespreekbaar maken)
de waag is er om met spelers onderling over de prijs en product te praten.
als jullie op antwoord zit te wachten van de crew dan wordt het lang wachten. de crew reageert niet in de waag.

deze twee producten zijn wel zeer complex om te maken en zekker nief voor de begingeling, meer voor de zeer gevorderde speler. een speler die eigenlijk alles al gemaakt heeft en een nieuwe uitdaging zoekt.

maar wat zijn de maak kosten van deze twee producten als je alle grondstoffen zelf kan maken?
en wat zouden jullie voor deze top producten willen betalen?

Gr Sjeffie :idea:

apix

Berichtdoor apix » wo 30. okt 2013, 23:24

daar was ik me niet van bewust sjeffie dat dit voor de uitvindershut is.

ik mag mezelf dan maar als gevorderde speler rekenen, aangezien ik dons beddengoed, oorlogsrossen en parelkettingen maak, al zie ik niet in waarom een gevorderde speler een uitdaging ziet in een product dat minder op levert dan stellingkasten, vissen of bier.
De statistieken kun je toch never nooit niet overtreffen.

ikzelf zou een plafondprijs van 3000 voor dons beddengoed (bij Q30+), 6000 voor oorlogsrossen (of een lager aantal knollen per paard) en minder parels en/of een hogere plafondprijs dan 5000 voor parelkettingen zou ik ook wel schappelijker vinden.