Wat vind je van de kwaliteit van de competitieprodukten?

Alles over... wat je wilt!
Ecoboerderij

Wat vind je van de kwaliteit van de competitieprodukten?

Berichtdoor Ecoboerderij » zo 15. nov 2015, 18:15

Beste medespelers Kapi-Regnum,

Vandaag zijn er nieuwe competities en dat is goed nieuws. Minder goed nieuws volgens mij is echter de hoge kwaliteit van de competitieproducten. Voor Teer K:15 heb je minimaal onderzoek K:45 nodig. Voor Varkens K:20 heb je kwaliteiten van onderzoek en knollen opgeteld K:60 nodig. Water en hout is namelijk altijd K:0. Hierdoor is het maken van competitieproducten niet voor alle spelers mogelijk, ook als ze de benodigde gebouwen hebben.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden, hoe meer spelers reageren, des te beter.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties en een prettige dag verder.

Groetjes,
K.E.
(Stad der Engelen)

Arus

Re: Wat vind je van de kwaliteit van de competitieprodukten?

Berichtdoor Arus » zo 15. nov 2015, 19:21

:evil: Vindt het gevraagde Q voor de competities veel te hoog waardoor kleine en beginnende spelers niet mee kunnen doen. Gr. Een boze Arus. :wall:

allesvoornicks

Berichtdoor allesvoornicks » ma 16. nov 2015, 11:42

Daar ben ik het mee eens, de kwaliteit mag best bij 1 van de 2 lager.

Wat misschien daarnaast een leuk idee is voor de wat lagere rangen:
2 competities tegelijk laten lopen, eentje tot en met de rang Jonkheer en eentje voor de rangen daarboven. ( rangen zijn als voorbeeld, kan aangepast worden naar voorkeur )

Wat vinden jullie daarvan?

Ecoboerderij

Berichtdoor Ecoboerderij » ma 16. nov 2015, 22:47

allesvoornicks schreef:Daar ben ik het mee eens, de kwaliteit mag best bij 1 van de 2 lager.

Wat misschien daarnaast een leuk idee is voor de wat lagere rangen:
2 competities tegelijk laten lopen, eentje tot en met de rang Jonkheer en eentje voor de rangen daarboven. ( rangen zijn als voorbeeld, kan aangepast worden naar voorkeur )

Wat vinden jullie daarvan?

Een andere mogelijkheid is om twee competities tegelijk te doen met of één hetzelfde product of twee producten die geproduceerd worden in hetzelfde type gebouw, waarbij één een hoge kwaliteit en de ander een lage kwaliteit gevraagd wordt. Hierdoor kunnen degenen die de hoge kwaliteit kunnen maken meedoen aan een andere competitie dan degenen die niet de hoge kwaliteit aankunnen. Hiervoor hoeft het spel technisch gezien niet aangepast te worden.

Groetjes,
K.E.

Overigens hoop ik ook nog veel meer reacties te zien op het starttopic.

Thasos

Berichtdoor Thasos » vr 20. nov 2015, 16:45

Helemaal mee eens!
de kwaliteiten zijn eigenlijk alleen te behalen door de spelers die het spel al wat langer spelen..

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 21. nov 2015, 22:30

De kwaliteit is deze keer iets hoger dan voorheen.
Een volgende competitie zal deze weer iets lager zijn. Dit zal blijven schommelen.
Het zijn nu twee competities tegelijk.

Competities zijn extra, er is geen garantie dat alle spelers kunnen deelnemen ook al bezitten ze de bijbehorende gebouwen.
Dit is sowieso nooit mogelijk. Want beginners kunnen een paar gebouwen die toch ook meedoen aan de competitie pas vanaf een bepaald level bouwen.
(Wapensmederij, molenbakkerij, edelsmederij etc.)

Als je voldoende knollen kunt leveren, kun je ook echt als kleine speler een hogere prijs voor deze knollen vragen dan voorheen.
Je helpt hiermee je gilde of een ander gilde en jezelf. Het daadwerkelijke inleveren van de varkens, lukt je niet. Maar bij kwaliteit 10 was dit hetzelfde geweest. Gilde competities zijn er op gebouwd om samen te werken. Hoe je daar invulling aangeeft, is toch echt iets op gilde niveau.

We nemen de feedback mee, maar als deze feedback eenvoudig weg is dat de kwaliteit te hoog is betekend dit niet ineens dat competities alleen Q0 gaan worden.

Arus

Berichtdoor Arus » ma 23. nov 2015, 15:00

Shadow, Varkens Q20 is abnormaal hoog!!!!!!!!!!!!!!!!

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 24. nov 2015, 00:39

Dat mag je uiteraard vinden, in Duitsland en Engeland zijn competities van Q's die vele malen hoger liggen.
Wij krijgen keer op keer het verzoek de competities ook iets uitdagender te maken, en dit is door de Q te verhogen.
Een volgende competitie zal weer een lagere Q hebben.

sjeffie

Berichtdoor sjeffie » do 26. nov 2015, 19:48

Beste

de grotere spelers zouden de kleinere/beginnende spelers kunnen helpen, door diverse producten te leveren om toch het competitie product te kunnen maken.
ik zelf doe dit vaak voor spelers als daar om gevraagd wordt mits me productie niet aan staat die staat meestal voor 2 weken aan. zelf doe ik niet vaak mee met de competitie.

zelf speel ik ook op de engelse kapi daar is altijd competitie die start om de twee weken een dubble in de nacht van vrijdag op zaterdag, en deze duren 13 dagen deze eindigen op de vrijdag voor dat er weer een begint. daar moet nu wine Q27 gemaakt worden daar heb je elkaar voor nodig om hoge Q druiven en vaten hebben weinig die hoge onderzoek heeft om het te kunnen maken. (is ook niet leuk hoor altijd competitie)

wat ik wil zeggen is help elkaar om de kleinere spelers te helpen om te groeien.
maak anders voor die spelers het product zodat deze ze kan slijten aan andere.

maar als beginnende spelers te snel groeien onder vinden zij ook last van, als ze meteen enkele rangen omhoog gaan maken zij met de gebouwen die ook beginnend zijn na de comp productie verlies .

gr sjeffie