Newbie zoekt haar weg

Alles over... wat je wilt!
YinYangCity

Newbie zoekt haar weg

Berichtdoor YinYangCity » di 10. okt 2017, 16:27

Newbie zoekt haar weg
Berichtdoor YinYangCity » di 10. okt 2017, 16:26

Gister ben ik voor het eerst weer ingelogd (na jaren niet meer spelen, misschien wel 8 jaar of zo).
Op dit moment begin ik helemaal overnieuw met het spel. Inmiddels ben ik bijna alles vergeten dus het is een zoektocht ivm hoe het ook alweer ging. Er zijn me een aantal dingen opgevallen ten opzichte van jaren geleden en waar ik eigenlijk van schrok.

Ten eerste is er heel weinig beweging op de Markt. Er worden maar een paar dingen aangeboden. Betekent dit dat er maar weinig spelers zijn?
Gelukkig is er wel wat gekocht al van mij, maar het gaat mondjesmaat. Dit geeft mij niet zo heel veel hoop dat ik mijn spullen kwijt kan.

Ten tweede zijn op dit forum maar een paar berichtjes in 2017 geplaatst. Dit geeft mij ook een verlaten gevoel. Waarom is er de laatste jaren niks meer geplaatst hier?

Zijn hier nog leiders aan het forum? Ik zag dat Shadow (die ik me nog meen te herinneren van indertijd) ermee gestopt is. Maar is er een nieuwe leiding? Ik zou mij graag tot iemand kunnen wenden met mijn vragen, maar het is moeilijk om iemand te vinden.

Alles bij elkaar geeft dit het idee dat het spel ofwel helemaal ingestort is, of minder bezocht wordt dan voorheen. Het is mij een raadsel. Desalniettemin, ziet het er nog steeds leuk uit, en vind ik het een leuk spel en wil ik toch wel blijven spelen.

Maar ik ben op zoek naar contact. Voor beginners is het niet zo makkelijk om de weg te vinden.
Ik mailde wat kopers van mijn koopwaar. Gelukkig nam een van hen de moeite om mij te antwoorden via een kort mailtje. Zijn advies was om een guild te gaan. Na veel zoeken vond ik het piepkleine logotje waar je op kan klikken om in een guild te komen. Wat een zegen: wel 100 guilds. Opeens werd ik weer helemaal blij. Hier kon ik de begeleiding vinden die ik zocht: het spel is dus niet verlaten.
Na het uitproberen van wat guilds kwam ik toch weer in een dipje. Een aantal fora was ook weer maar tot 2012 gevuld. Alsof de stekker erdaarna overal uitgegaan is. Maar toch kan ikhet spel spelen en zijn er nog spelers. Hoe zit dit nou?

Dus waar is iedereen gebleven en hoe kan ik in contact komen?

Ik ben heel blij met de prijslijst van Kailua/Vanillaboy die op 8 oktober geplaatst is. Er is weer leven op het forum!
En last but not least: ik kan nu met zekerheid mijn spullen kwijt, en wat kan gaan groeien.

Nu heb ik wel erg veel geluk dat deze lijst nu geplaatst is nadat ik ben gaan spelen. Voor andere nieuwe spelers zal het denk ik wat lastiger zijn als er niet wat meer mogelijkheden voor hen komen. Ik heb het idee dat er wat gedaan moet worden om het voor nieuwe spelers wat makkelijker te maken. Bv om anderen te ontmoeten en vragen beantwoordt te krijgen. Een idee is misschien om in de 'newbie'-help uitleg geven /doorverwijzen naar een actief guild. Ipv de speler de zoektocht te laten doen onder 100 guilds, waarvan er misschien 99 non actief zijn of geen spelers aannemen. Een ander idee is misschien om hier op het forum een rubriek te maken voor nieuwe spelers, om ze wat makkelijker verder te helpen.

Met vriendelijke groet,
Nicolien58

(PS ben mijn stad 'Nicolien58' aan het omdopen naar de naam 'YinYangCity', maar het duurt even voordat het gelukt is, ik loop tegen van alles aan, en niemand die mij helpt... ik voel mij Remi... ! )

Ome Kilo

Re: Newbie zoekt haar weg

Berichtdoor Ome Kilo » do 12. okt 2017, 13:56

Hoi Nicolien,

Kom eens langs in "De Bankzitter," ik ben altijd bereid om nieuwe kapiaanse edellieden een helpende hand te bieden.

Een altijd vriendelijke groet,

Uw kiloknallert

heejjj

Re: Newbie zoekt haar weg

Berichtdoor heejjj » do 12. okt 2017, 17:31

Of de stad mooimooimooiii, ik probeer altijd iemand te helpen.

YinYangCity

Berichtdoor YinYangCity » do 19. okt 2017, 13:39

Heel erg hartelijk dank voor jullie reacties.

Inmiddels moet ik wat bekennen. Toen ik bovenstaande tekst schreef was ik net als newbie begonnen op een kapi-regnum server. Echter het blijkt dat dat een hele andere server is dan de server waar dit forum bijhoort. Dat wist ik op het moment van schrijven niet. Het feit dat een aantal dingen er zo anders uitzagen op die server, schreef ik toe aan dat ik 8 jaar of zo weggeweest ben. Dus ik moet wat rechtzetten.

Een paar dagen na bovenstaande geschreven te hebben en wat gedoe met pogingen om mijn wachtwoord wijzigen (ivm het wijzigen van mijn stadsnaam), via mijn mail (ik weet niet precies wat ik deed) kwam ik opeens in een heel ander account terecht. Ik zag heel veel geld en gebouwen. Ik schrok ervan! Dacht dat ik per ongeluk bij iemand had ingebroken. Heel voorzichtig keek ik wat rond. Naar de naam van de stad, en de guild. Wat was nou het geval.. ik was terecht gekomen in mijn eigen account van 8 jaar geleden! Het duurde even voordat ik dat herkende. Ook omdat ik niet verwachtte dat zo'n account zo lang bewaard blijft. Geweldig ! Daarna keek ik op de markt en herkende een aantal spelersnamen. Ook zag ik voldoende beweging op de markt. Helemaal niet verlaten! Langzaam drongen ook namen van spelers tot mij door die er een aantal jaren geleden ook al waren. Wat ontzettend leuk dat zo'n account bewaard wordt. En dat veel spelers gewoon nog aanwezig zijn! Ik ken geen ander spel waar mensen zo blijven, heel bijzonder. Vol goede moed speel ik nu dus gewoon weer verder op mijn oude account en natuurlijk mijn nieuwe account (want het is ook weer een uitdaging om van alles opnieuw op te bouwen). Geweldig !!

Ik voel me nog wel een beetje newbie want ik moet het weer leren, maar het gaat snel genoeg weer.
Dank voor het aanbieden voor hulp ! Het wordt gewaardeerd.

Met groet
(mijn stadsnaam: Zephra Kri)